Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teaching technical English at universities
Příhoda, Miloslav ; Langerová, Petra (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with issues of teaching technical English at universities. The aim of the thesis is to describe and compare different approaches to the given issue. The introductory chapter focuses on analysis of approaches to the teaching of General English. The following chapter describes English for Specific Purposes, its roots and description, its areas, where this approach is usable, and course design of English for Specific Purposes courses. Subsequently, the thesis discusses with description of English for Academic Purposes and its evaluation, further, suggests possible activities that can be used in teaching of such language.
Úvod do tématu posloupností na střední škole knižní kultury podnětným způsobem
Bay, Petra ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem diplomové práce je představit potenciál konstruktivistických přístupů ve výuce posloupností na střední škole a především úloh na zobecňování. Dočtete se o kritických místech v procesu zobecňování, která vzešla z mezinárodního výzkumu TIMSS a PISA, a na která je zaměřen výukový experiment. Problematika motivace k učení se matematice je nedílnou součástí práce, stejně jako je nedílnou součástí konstruktivistického přístupu k vyučování. V první a druhé kapitole je analýza školních kurikulárních dokumentů, odborných článků, učebnic a mezinárodních výzkumů TIMSS a PISA tvořící teoretický rámec pro výukový experiment. Základním východiskem pro výukový experiment je teorie generických modelů M. Hejného a jeho konstruktivistické přístupy ve vyučování matematice, které prezentuje třetí kapitola. Další kapitolu představuje výukový experiment a předexperiment, který je jádrem práce. Přináší návrhy, jak překonat kritická místa v procesu zobecňování a jak motivovat žáky k učení se matematice. Klíčová slova posloupnost, zobecňování, matematizace, motivace, přístupy k výuce, konstruktivismus
Teaching technical English at universities
Příhoda, Miloslav ; Langerová, Petra (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with issues of teaching technical English at universities. The aim of the thesis is to describe and compare different approaches to the given issue. The introductory chapter focuses on analysis of approaches to the teaching of General English. The following chapter describes English for Specific Purposes, its roots and description, its areas, where this approach is usable, and course design of English for Specific Purposes courses. Subsequently, the thesis discusses with description of English for Academic Purposes and its evaluation, further, suggests possible activities that can be used in teaching of such language.
Přístupy k výuce matematiky se zaměřením na učivo zlomků
Moulisová, Martina ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje přístupům k výuce matematiky se zaměřením na učivo zlomků. V úvodní části se věnuji přístupům k výuce a vymezuji dva výukové styly, transmisivní a konstruktivistický. V případě konstruktivistického stylu se zároveň věnuji pojmu genetický konstruktivismus v návaznosti na tzv. Hejného metodu. Dále okrajově představuji výukové metody a role učitele. V další části práce se věnuji zlomkům, především propedeutice a dětským prekonceptů v této oblasti. Práce se zabývá otázkou, jak pracovat s prekoncepty u dětí a jakým způsobem jejich vědomosti nadále rozvíjet. Představuji různé modely zlomků a na práci s nimi poukazuji v praktické části. Cílem výzkumné části je zmapovat přístupy začínajících učitelů k propedeutice zlomků tak i k samotné výuce tohoto tématu, což jsem uskutečnila formou 4 rozhovorů a pozorováním výuky. Rozhovory jsou v praktické části analyzovány a odpovědi respondentů porovnávány jak mezi sebou navzájem, tak i s mými očekávanými odpověďmi. Reflexe pozorování výuky nabízí tipy na aktivity, které mohou přispět k porozumění zlomkům. V závěru práce shrnuji výsledky analýzy rozhovorů a celkové naplnění cílů. Klíčová slova: zlomky, propedeutiky, prekoncepty, přístupy k výuce, rozhovory
Úvod do tématu posloupností na střední škole knižní kultury podnětným způsobem
Bay, Petra ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem diplomové práce je představit potenciál konstruktivistických přístupů ve výuce posloupností na střední škole a především úloh na zobecňování. Dočtete se o kritických místech v procesu zobecňování, která vzešla z mezinárodního výzkumu TIMSS a PISA, a na která je zaměřen výukový experiment. Problematika motivace k učení se matematice je nedílnou součástí práce, stejně jako je nedílnou součástí konstruktivistického přístupu k vyučování. V první a druhé kapitole je analýza školních kurikulárních dokumentů, odborných článků, učebnic a mezinárodních výzkumů TIMSS a PISA tvořící teoretický rámec pro výukový experiment. Základním východiskem pro výukový experiment je teorie generických modelů M. Hejného a jeho konstruktivistické přístupy ve vyučování matematice, které prezentuje třetí kapitola. Další kapitolu představuje výukový experiment a předexperiment, který je jádrem práce. Přináší návrhy, jak překonat kritická místa v procesu zobecňování a jak motivovat žáky k učení se matematice. Klíčová slova posloupnost, zobecňování, matematizace, motivace, přístupy k výuce, konstruktivismus

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.